Újabb sikeres Digitális Témahét rendezvény

Utolsó módosítás: 2017. április 11.

„Nyiss a digitális jövőre!” címmel vette kezdetét az az országos kezdeményezés, amelynek célja az oktatás digitális átállásának elősegítése és a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége által életre hívott rendezvényhez a Médiainformatika Intézet második alkalommal csatlakozott, 2017. április 7-én délután.

A „Digitális LEGO-világ a korszerű oktatásért” elnevezésű programra több általános iskolából érkeztek érdeklődő diákok és pedagógusok, az eseményt pedig élő, online közvetítésen is lehetett követni.

A program során a résztvevők megismerkedhettek a táblagépek és a LEGO-eszközök kapcsolódási pontjaival, átfogó képet kaptak a bennük rejlő lehetőségekről, izgalmas, bemutatóval egybekötött előadások keretében.
Lengyelné dr. Molnár Tünde, Göncziné Kapros Katalin és Farkas-Lévai Rita a programozható LEGO robotot, a Mindstorms EV3-at mutatták be, amely során felelevenítették a résztvevők fizikaismereteit, végül pedig láthattuk, ahogyan két robot összeméri az erejét és harcolnak egymással.

A következő előadók, dr. Antal Péter és dr. Komló Csaba a LEGO Story Starter és a digitális történetmesélés kapcsolódási pontjaira tértek ki, bemutatták, hogyan készíthető animáció hangeffektekkel, majd kvíz következett, amelyben a résztvevőknek híres filmeket, sorozatokat kellett felismerniük LEGO-adaptációjuk alapján.

Gulyás Enikő a hazai szinten egyedülálló konstrukciós fejlesztő e-biblioterápia lehetőségéről beszélt, amely módszertanába sikeresen beépíthetőek a LEGO Story Starter csomag nyújtotta lehetőségek, valamint olyan alkalmazásokkal ismertette meg a résztvevőket, amelyeket sikeresen alkalmazhatnak az ilyen jellegű foglalkozásokon.
Dr. Racsko Réka érdekes felütéssel zárta az előadások sorát, amelyből tájékozódhattunk nemzetközi tendenciákról és tervekről, valamint megtudhattuk, hogy a pedagógusok miért olyanok, mint a rocksztárok.

A rendezvény során az érdeklődők a Médiainformatika Intézet oktatóinak segítségével a gyakorlatban is kipróbálhatták az asztali iMac gépet, különböző platformú tableteket, megismerkedhettek a kiterjesztett valóság lehetőségével, irányíthatták a LEGO robotot, LEGO eszközök segítségével tanulhattak matematikát, valamint készíthettek LEGO animációt és képregényt.


< Vissza